Skoro da nema Novosađanke/ina koji koriste nepersonalizovane karte, a koji nije iskusio probleme u proteklih nekoliko dana primene ove novine. Korisnici javnog prevoza su suočeni sa naplatom jedne vožnje po ceni od 130 dinara umesto očekivanih 65 dinara jer validatori “baguju” i duplo čitaju karte ili ih uopšte ne očitavaju.
Ovi problemi sa validatorima, kao i sistemom čekiranja elektronske karte i na ulazu i izlazu iz autobusa, sada prave samo gužve na vratima, umesto da, baš suprotno, dovode do najavljenog bržeg i sigurnijeg prevoza.
Pokazalo se da je ponovo neuspešno implementiran sistem koji je kupljen koruptivnom javnom nabavkom pre nekoliko godina. Posao koji se izvodi burazerskim i stranačkim vezama, kao i kumovskom ekonomijom, nikako ne može da funkcioniše kako bi trebalo.
Sve što Novosađani ovih dana mogu da vide, jeste neuspešno poslovanje i nedostatak napretka u primeni savremenih tehnologija, što će dovesti do toga da će rukovodstvo GSP-a ponovo tražiti povećanje cena i dotacije iz budžeta, kao da već sada nije dovoljno da polovina poslovanja biva pokrivena iz gradske kase.
Bravo može sada samo da savetuje Novosađane koji moraju da koriste nove elektronske karte, kako ne bi plaćali 100 dinara kod vozača, da se ne čekiraju na izlazu i tako izbegnu problem sa duplom naplatom.
GSP-u možemo samo reći da je vreme da razmotri alternative, kao što su “QR kodovi” na papirnim kartama, koje bi se validirale prilikom ulaska u autobus, ili da se uvedu vremenske karte od 60 ili 90 minuta. Takođe, plaćanje treba omogućiti putem MasterCard ili Visa kartica, SMS i drugih sistema koji se uspešno primenjuju u drugim gradovima u okolini, što bi moglo biti bolje rešenje.
Bravo poručuje da je trenutni sistem naplate karata potpuno podbacio, te je zato potrebno uvesti mere koje predlažemo, kako bi sistem zaista odgovorio na potrebe građanki i građana i olakšao naplatu karata.