Interes pod plaštom dobrobiti učenika

520406121_735190709477039_173689561110346141_n

Tanja Notaroš, nastavnica geografije, članica Bravo Novi Sad i NSPRS, podseća da još nije završen ni projekat nacionalnih čitanki (do sada je izdata samo jedna), a sada se ulazi u nešto što je već motivisano namerom da se izvuče još više para iz državnog budžeta.

Ona dodaje da na primeru predmeta koji predaje, u petom razredu uče opšti pojmovi iz geografije i da neki primeri imaju dodira sa nacionalnom geografijom.

“Program šestog razreda je pre nekoliko godina promenjen tako da smo od onog lepog gde smo putovali kroz Evropu i približavali deci evropske države, došli do toga da je ovim sadržajima posvećeno nekih desetak časova pred kraj školske godine. Dosta toga je u sadašnjem programu posvećeno proučavanju države, kako funkcionišu države, kakva su državna uređenja, što je za uzrast učenika od 12 godina prilično konfuzno. Lekcije o privredi su na nivou srednje škole, pominje se, recimo, pojam deagrarizacija, koji bi trebalo približiti i srednjoškolcima, a kamoli učenicima šestog razreda. U sedmom razredu se proučavaju kontinenti, u ti ne vidim nikakvu povezanost sa nacionalnom geografijom, sem, recimo, primera u kojima se poredi Srbija sa drugim zemalja po veličini i broju stanovnika što može da bude korisno da deca steknu sliku o nekim odnosima i veličinama.”

Nastavak možete pročitati na linku ispod⬇️

Podeli ovaj članak

Povezani članci